Vincent

Foto’s: VihU

Met een vakantie en een nieuwe baan in het vooruitzicht heb ik het in ene weer druk. Er waren van die klussen die ik liet liggen omdat er “toch nog wel tijd voor was”. Zoals de revisie van mijn basgitaar. Dat bracht mij vandaag naar Hem, waar Vincent woont. Hij gaat mijn ruim veertig jaar oude basgitaar nieuw leven inblazen. Vincent bleek een zeer aardige kerel met verstand van zaken en veel gemeenschappelijke interesses. Na een prettig kennismakingsgesprek heb ik dan ook mijn basgitaar met een gerust hart achtergelaten.

Medemblik

Omdat we toch in de buurt waren hebben we er een klein bezoekje aan Medemblik en Den Oever aan vastgeknoopt. Vooral Medemblik wordt straks in het hoogseizoen onder de voet gelopen door toeristen, nu is het door de week nog goed te doen.

Den Oever

In de haven van Den Oever is het rustig, de meeste vissers zitten op zee. Zowel in Medemblik als Den Oever hoor je wel al een aardig woordje Duits en Engels, de grote drukte laat echter voor nu nog even op zich wachten.

De zeegaten van Den Oever

Pierflits!

Foto’s: VihU

Jaha, ja, ja, ja, het was weer eens de hoogste tijd voor een pierflits beste lezer! Door de verhuizing naar Heerhugowaard kom ik hier veel minder, maar vandaag wist ik er weer eens tijd voor te maken.

Het zeegat van IJmuiden

Er staat vrijwel geen wind, de zon schijnt en het is rustig wat betreft wandelaars. Er zijn echter veel vissers aanwezig, maar daar heb je als wandelaar geen last van.

De kop van de noordpier

De temperatuur is aangenaam dus voor een rustige wandeling in de zeelucht ben je hier op je plek. De dampen van Tata blijven boven de fabrieken zelf hangen. Ik wens u een prettige donderdag, met of zonder wandeling.

Brrr

Foto’s: VihU

Een enkele surfer/ster durfde het aan, ze zijn er op gekleed maar toch vind ik het dapper. Het is behoorlijk fris aan de kust.

Een dappere surfster

En druk! We waren niet de enige met het idee de kust te bezoeken. De gedachte dat het door de herfst in het bos druk zou zijn en aan de kust rustig konden we direct weer bijstellen.

De fotograaf gefotograveerd door E.S. Sierhuis

Verre?

Foto’s: VihU

In Egmond aan Zee staat een kijker. Ik gebruik bewust het woord “kijker” en niet verrekijker. Want van “verre” is hier namelijk geen sprake. Verder dan een duintop kom je namelijk niet als je door deze lenzen tuurt! Nou weet ik niet wanneer deze kijker op zijn plek is gezet, maar opgelet heeft de monteur niet echt.

Herfst

Foto’s: VihU

Goedemiddag en welkom in de herfst. Gisteravond om 20:20 uur was het zover, de zon stond recht boven de evenaar en het begin van de herfst was een feit. Nou nog terug naar de echte tijd. De zomertijd is niet gezond voor de mens, onderzoek wijst dat uit, maar om redenen die niemand meer begrijpt wordt er halsstarrig aan vast gehouden.

Tata Steel

De pier was weer afgesloten vanochtend. Er stonden drie vissers voor de dichte slagboom te wachten. Ik had daar geen zin in, dus ben ik terug gegaan. Een pierflits zit er vandaag dus niet in. Op de terugweg heb ik nog wel even de dampende fabrieken van Tata op de plaat gezet.

Mooie lelijkheid

Mooi van lelijkheid, zeker als je bedenkt wat het effect op de omgeving is. Ik heb nog even het uitkijkpunt beklommen voor een foto van de haven van IJmuiden en daarbij heb het gelaten bij de pier.

Haven IJmuiden met vuurtoren