Kusje

Foto: VihU

Voor iedereen die er één nodig heeft vandaag. Ik ben in een liefdevolle bui en aan het recupereren van drie nachtdiensten in een hittegolf. Recupereren, dat kwam toch uit het wielrennen? Ergens begint de Tour weer één van deze dagen volgens mij. In ieder geval, vandaag heb ik weer even de tijd om hier en daar eens bij te lezen bij andere bloggers. Voor nu wens ik u allen een prettige zondag, met stukjes wielrenner enzo, zou dominee Gremdaat zeggen.

Afwezig

Foto’s: VihU

Op het Waagplein zat zij verdiept in haar telefoon mooi te zijn, op een bankje langs het water.

Wat haar concentratie zo vast hield zullen we nooit weten, maar het moet heel boeiend zijn geweest want ze vergat de stad om haar heen.

Totdat ze met een dromerige blik in haar ogen en een mysterieuze glimlach om haar lippen weg slenterde, de afwezige dame aanwezig op het plein.

Stadsjutter

Foto’s: VihU

Kromgebogen loopt hij door de straten van Alkmaar en trekt daarbij zijn oude bolderwagen achter zich aan.

In die wagen verzamelt hij zijn straatvondsten. Vooral datgene wat statiegeld op zal leveren heeft zijn voorkeur.

Is het een broodnodige aanvulling op een uitkering of zijn het zijn enige inkomsten? Niemand kan het je vertellen. Wellicht is het een hobby, ontstaan na zijn pensioen?

Één ding is echter zeker, je kan beter niet achter hem terecht komen in de rij voor het statiegeldapparaat in de supermarkt.

Want het zal wel even duren voordat hij zijn buit aan lege flessen en blikken in het apparaat heeft gefrummeld. Ik wens u een prettig weekend beste lezer, zelf ga ik nog even aan het werk vandaag. De gehandicaptenzorg draait gewoon door, weer of geen weer 😉 hoezo hitte?