
Vandaag



Bent u bekend met deze term beste lezer? Zeevlam is een ander woord voor plotseling opkomende zeemist. Dat leverde aan de kust deze week weer een paar fraaie foto’s op. Lopend op de pier werd ik er door overvallen, dat gaat werkelijk razend snel.



Die croissant vond ie nog wel te pruimen, maar de koffie was niet erg “to go” volgens deze klant.

Vroeg in de ochtend, op de pier, zie je nog eens wat binnenlopen, pardon, varen.

Voor mijn ochtendwandeling zat ik vanochtend in Wijk aan Zee. Voordat ik het strand op ging heb ik eerst even een rondje om de dorpsweide gelopen.

Zo druk als het overdag kan zijn in deze badplaats, zo heerlijk rustig was het hier vanochtend vroeg. Slechts een enkele hondenbezitter stak zijn neus buiten de deur met zijn viervoeter.

Op het strand aangekomen zag ik toch al een paar kleine gezelschappen hun plek in het zand claimen. Vakantie en weekend, het zal hier straks druk zijn.

De badgasten in de strandhuisjes lagen allemaal nog op één oor, dus naast de meeuwen en strandlopertjes liep ik daar praktisch alleen. Een mooi begin van deze zondag. Ik wens u een prettige dag beste lezer.




Voordeel van vlak bij de kust wonen, nog even naar het strand rijden na het eten voor een korte wandeling.


Ik zit binnen want het is mij te heet. Maar mocht u wel naar buiten gaan beste lezer, blijf smeren! Uw huid met zonnebrandcreme bedoel ik dan. Uw keel mag ook, als u slim bent doet u dat alcoholvrij. Maar dat is verder geheel aan uzelf om te bepalen.


Sommige strandtenthouders hebben de hoop op een zomer al opgegeven en de strandstoelen in de container gegooid. Hopelijk is dat een goede beslissing. Wat mij betreft blijft het zoals het is, prima zomerweer tot nu toe.