Met een vakantie en een nieuwe baan in het vooruitzicht heb ik het in ene weer druk. Er waren van die klussen die ik liet liggen omdat er “toch nog wel tijd voor was”. Zoals de revisie van mijn basgitaar. Dat bracht mij vandaag naar Hem, waar Vincent woont. Hij gaat mijn ruim veertig jaar oude basgitaar nieuw leven inblazen. Vincent bleek een zeer aardige kerel met verstand van zaken en veel gemeenschappelijke interesses. Na een prettig kennismakingsgesprek heb ik dan ook mijn basgitaar met een gerust hart achtergelaten.
Medemblik
Omdat we toch in de buurt waren hebben we er een klein bezoekje aan Medemblik en Den Oever aan vastgeknoopt. Vooral Medemblik wordt straks in het hoogseizoen onder de voet gelopen door toeristen, nu is het door de week nog goed te doen.
Den Oever
In de haven van Den Oever is het rustig, de meeste vissers zitten op zee. Zowel in Medemblik als Den Oever hoor je wel al een aardig woordje Duits en Engels, de grote drukte laat echter voor nu nog even op zich wachten.
Gelukkig is er altijd de zee. Daar wordt ik rustig van in drukke tijden. Er is mij wel eens gevraagd wat ik liever heb, bos of zee. Een gemene vraag is dat, bovendien sla je dan veel opties in de natuur over. Het duingebied kan ook prachtig zijn. Ik heb er heel lang over na moeten denken maar ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de zee voor mij de winnaar is. Eens in de zoveel tijd moet ik daar heen om weer “zen” te worden.
Tegen gekomen in Egmond aan Zee tijdens het afgelopen weekend, geen motor- maar een brommerclub 😁 kletter de term “knatterfüchse” maar in je zoekmachine.
Jaha, ja, ja, ja, het was weer eens de hoogste tijd voor een pierflits beste lezer! Door de verhuizing naar Heerhugowaard kom ik hier veel minder, maar vandaag wist ik er weer eens tijd voor te maken.
Het zeegat van IJmuiden
Er staat vrijwel geen wind, de zon schijnt en het is rustig wat betreft wandelaars. Er zijn echter veel vissers aanwezig, maar daar heb je als wandelaar geen last van.
De kop van de noordpier
De temperatuur is aangenaam dus voor een rustige wandeling in de zeelucht ben je hier op je plek. De dampen van Tata blijven boven de fabrieken zelf hangen. Ik wens u een prettige donderdag, met of zonder wandeling.
Een enkele surfer/ster durfde het aan, ze zijn er op gekleed maar toch vind ik het dapper. Het is behoorlijk fris aan de kust.
Een dappere surfster
En druk! We waren niet de enige met het idee de kust te bezoeken. De gedachte dat het door de herfst in het bos druk zou zijn en aan de kust rustig konden we direct weer bijstellen.