Hoera!

Foto en bewerking: VihU

We hebben het weer bijna voor elkaar met elkaar! Nog een maandje en dan hebben we weer een jaar om zeep gebracht. We gaan de hectische maand december in. Als je een beetje lol wilt hebben, loop deze week eens een speelgoedwinkel in zonder dat je zelf iets nodig hebt. Heb ik gisteren zelf in Alkmaar een paar keer gedaan en heb werkelijk in een deuk gelegen om de stress van anderen. Een soort van leedvermaak, ik geef dat direct toe. Maar ook in de andere winkels liep ik tegen een muur van stress en jengelende kinderen aan. Ruzie makende stelletjes, daar zag ik er ook veel van.

“Als dit de springplank naar feest moet zijn beloofd dat nog wat” bedacht ik mijzelf. Want we zijn nog niet eens begonnen! De Sint is vrijdag pas jarig, er moet nog gestemd worden op de Top2000, de kerstinkopen moeten nog worden gedaan en de oliebollen zijn nog niet gebakken. Ik heb besloten dat ik het zelf rustig aan ga doen, het jaar was al druk genoeg. Ik wens u allen sterkte en waar mogelijk plezier deze maand beste lezers, zoals ik al eerder schreef, relativeer en overleef. Het wordt vanzelf januari.

Staar #2

Bewerkte foto: VihU

Je kan staar hebben zonder dat je het door hebt. Met mijn rechteroog kijk ik langs de vertroebeling en heb ik er geen zichtbare last van. Links is echter een ander verhaal en zit ik op 20% van de capaciteit. In ieder geval, het wordt aan beide ogen opereren weet ik sinds gisteren.

Ik sta er uiteraard niet om te springen maar ben wel blij dat er tegenwoordig iets aan te doen is. Als je wilt blijven zien heb je geen keuze. Iets met ouder worden en gebreken. De voorbereidende controles en metingen staan inmiddels in de agenda. Ik laat het maar over mij heen komen.

Automati#c%#*@error

Foto: VihU

De oude huisarts had het verzoek tot opsturen van mijn dossier niet ontvangen. De nieuwe huisarts kon het niet uploaden omdat de oude huisarts dit niet had geactiveerd. Ik heb alles nog eens nagekeken, op mijnMitz stond alles goed, alles mocht gedeeld worden. Mijngezondheid.net en uwzorgonline beten elkaar niet wisten we inmiddels, die twee systemen communiceren gewoon met elkaar. Lang verhaal kort, mijn oude huisarts heeft in een Zip-bestand mijn dossier per email gestuurd maar de nieuwe huisarts die het nog moet uitpakken en alle brieven in de juiste volgorde zetten want alle gegevens staan door elkaar. De nieuwe apotheek heeft mijn medicijnen uiteindelijk maar handmatig in het systeem gezet na ettelijke pogingen de gegevens te downloaden. Ruim zes weken na mijn verhuizing staan de belangrijkste gegevens in de systemen en zijn de de juiste afspraken gemaakt, per telefoon en handmatig door twee zeer doortastende nieuwe huisartsassistenten in Heerhugowaard. Lang leve de automatisering.