Twijfel

Foto’s: VihU

Vertwijfeld stond zij om zich heen te kijken. Drie saucijzenbroodjes in haar handen, de bril iets afgezakt naar het puntje van haar neus. Stond ze op iemand te wachten? Ik heb geen idee. Ze keek steeds weer van links naar rechts, zonder aandacht voor de aanbieding van de opticiën, dus daar ging het niet om. Het hoofd licht voorovergebogen, rusteloos, vol twijfel en verwachting. Zo verstreek de tijd in Broek op Langedijk.

Bemoeienis

Screenshot: NOS

Gelukkig heeft sport niks te maken met politiek. Net als het songfestival heeft het he-le-maal niets te maken met politiek.

Screenshot: AD

Nou heb ik niets met competitie, het songfestival of politiek maar dat betekent niet dat ik het niet met een half oog volg. Zeker omdat ik zeer benieuwd ben hoe Infantino het door Egypte en Iran aangetekende protest tegen onderstaande denkt te gaan oplossen.

Screenshot: Volkskrant

Aangezien de man een hele grote bruine arm heeft gehaald bij Donald Trump denk ik wel in te kunnen vullen hoe dit gaat eindigen. We gaan zien hoe dat nieuws ons gebracht gaat worden.

Genoeg bullshit voor vandaag, maak er iets moois van beste lezers!

Maatregelen

Screenshot: NU.nl

De oplettende lezer hier weet inmiddels dat ik dan “geen halve maatregelen, daar houd ik van!” loop te roepen. Als het echter zoals hier om mensenlevens gaat ben ik daar toch wat terughoudend in. Evengoed schoot het wel door mijn hoofd dat het misschien een goed idee is die Chinezen eens door de organisatie van de FIFA heen te laten gaan. Mijn zwarte randje, ik weet het, bovendien ben ik geen voetballiefhebber.

Banevelen

Gif: VihU

Iemand in de supermarkt dacht dat er bij mij een steekje los zat omdat ik de bananen op de foto nam. Dat had hij nog nooit gezien. Eens moet de eerste keer zijn, dacht ik bij mijzelf. Op mijn vraag waarom ze daar de bananen aan het benevelen waren had hij echter ook het antwoord niet. Alsof een natte banaan aantrekkelijker zou zijn dan een droge banaan?

Goed voornemen

Screenshot: SBS6

Prins Bernhard had een speciaal horloge voor safari-jacht. Tot zover de natuurliefde van de Oranjes. Dat horloge gaat nu de veiling in en SBS6 vindt dat nieuwswaardig. Dat mag uiteraard, hebben wij weer een klein beetje inzicht waar de koninklijken onze belastingcenten aan uitgaven. Centen ja? Dat was nog de tijd van de gulden. Dit doet mij er aan herinneren dat ik nog een vlag moet bestellen bij Republiek voor koningsdag van het volgende jaar! Waar is mijn “to do” lijst gebleven?