“Ieder nadeel heb ze voordeel” zou Johan hebben gezegd. Als het beter is om niet te rijden met de auto, kan je als passagier foto’s maken. Onderweg naar Beverwijk konden we vanochtend goed merken dat de kerstvakantie is begonnen.
Fout geparkeerd bij de oogkliniek, tja dat krijg je dan…
Het was rustiger dan normaal tijdens de spits. Ik ben inmiddels weer thuis en een onderzoek dichterbij de aankomende operaties tegen staar. Begin januari krijg ik de uitslag en hoop ik dat de eerste ingreep ingepland kan worden.
Goedemiddag beste lezer, bent u bekend met het volgende effect? Stel, u bent op zoek naar iets, laten we als voorbeeld een auto nemen. Een rode VW Golf bijvoorbeeld. Je bent er na een tijdje oriënteren uit, dat moet ‘m worden. En wat gebeurd er? Verdomd als het niet waar is, overal kom je in ene rode VW Golfs tegen. Als je boodschappen doet, een wandeling of een autoritje maakt, overal kom je ze tegen. Je zag ze nooit, maar nu? Nu je zelf zo’n auto zoekt lijkt het wel of je ze in ene overal tegenkomt.
Ik liep tegen dat effect aan toen ik gisterochtend Art and Crafts in De Goorn een bezoek bracht en tegen deze linoafdruk van Leila Kropman tegen kwam. Ik ben zelf bezig met project voodoo-pop, waar ik later meer over zal posten, en nu lijkt het wel of ik ze overal tegenkom. Geen probleem mee, integendeel.
Later meer over voodoo, niet alleen in het kader van het project, maar ook in het algemeen. Het heeft ten onrechte een slecht imago. Dat komt mede door horrorfilms en onzin verhalen die er over in het rondte gaan. En het is niet omdat ik praktiserend ben, maar gewoon omdat het een interessant onderwerp kan zijn. Niets om bang van te worden in ieder geval. Behalve als je een kip bent, dan zou ik de benen nemen.
Foto: VihU
We kennen elkaar niet, maar als je dit leest bij deze mijn complimenten Leila, erg mooi gegutst en afgedrukt.
Dankzij Suske (dank voor de tip!) zapp ik nu heen en weer tussen de Warmste Week op VRT en Serious Request op de NPO.
Gelukkig zenden onze oosterburen momenteel Weihnachts Wunder niet uit anders zou ik mij helemaal gek zappen!
Onze zuiderburen pakken het minder streng aan dan in Nederland, ze eten gewoon een pannenkoekje tussendoor, en gelijk hebben ze. Het ziet er verder net zo gezellig uit als in Den Bosch.
Iemand in Alkmaar heeft deze dierenliefhebber van een warme kerstmuts voorzien. Dat is toch rete attent zo midden in de winter!
Hij staat er warmpjes bijNog een warme ziel
Gelukkig kan je Jezus overal vinden, zo ook in deze kapperszaak. Jawel, geloof het of niet, dit is een interieur van een kapper. In ieder geval, ik weet niet of het de kapper was die onze dierenvriend buiten heeft voorzien van een muts, maar hij is onze vriend Jezus gelukkig niet vergeten! Dat mag natuurlijk ook niet in deze tijd, en hiermee wens ik u allen een prettige zaterdag beste lezers!
Goedemorgen beste lezer. Eigenlijk moet ik het niet doen. Kijken naar het Telegraaf ochtendprogramma WNL, want dat blijkt maar weer een bron van ergernis. Dit keer mag staatssecretaris Gijs Tuinman van de BBB weer eens uitleggen waarom defensie nog veel meer drones moet gaan kopen. Wist u dat de tweelingbroer van deze staatssecretaris niet wist hoe snel hij een hoge functie in de drone-industrie moest gaan bekleden toen zijn broertje in Den Haag carriere begon te maken? Graaibelang!
Daar hebben we wel meer voorbeelden van gehad. Het slapie van minister van gezondheid Edith Schippers bijvoorbeeld. De heer Spijker had een zeer lucratief adviserend beroep. Hij hielp zorgbedrijven slimmer te declareren en dus veel geld te verdienen via de mazen in de maatregelen die door Edith waren ingesteld om te bezuinigen in die sector. Graaibelang!
Dat de man van Annemarie Jorritsma, politica en burgemeester van onder andere Delft en Almere directeur is van bouwbedrijf Jorritsma Bouw is een ander voorbeeld van graaibelangenverstrengeling. Erg handig allemaal om toegang te hebben tot “inside information” van bouw en ontwikkelingsplannen van de overheid. Graaibelang!
Graaibelangenverstrengeling, mooi woord voor galgje, die ga ik even noteren. Prettige vrijdag, ondanks deze valse start! (WNL, ik moet er ook gewoon niet naar kijken…)
Bij La Place in Heerhugowaard kan je vanaf de bovenverdieping stiekem naar de andere gasten koekeloeren. Deze foto is niet van vandaag, want vandaag kom ik de deur niet uit. Hij stond nog op mijn telefoon, en ik wou jullie toch nog even verlaat mee laten loeren. Zijn we er toch even “uit”.