Iets leuks

“Doe hier eens iets leuks mee” sprak zij terwijl ze de deur uit ging om te werken. Een bruin papier met twee verf spatten. Of uit een tube. In ieder geval, het werd “an Englishman in Beverwijk”. Hij kocht kaas op de Plantage bij kaaswinkel Bourgondisch. Met crackers, geen kaas zonder cracker. Dat spreekt voor zich.

I say… (Tekening: DessinDestin)

Water

Wat heeft meer waarde, water of goud? Als ik de beelden in het journaal zie vraag ik mij dat af. Maar eigenlijk weet ik antwoord al. Goud kan je niet drinken. En zonder water kan je niet. Eigenlijk vreemd dat “den mensch” daar niet zorgvuldiger mee omgaat. Dat men aan goud meer waarde hecht. Vreemde mensen.

Van levensbelang

Nacht

De nacht heeft voor een ochtendmens ook een aantrekkelijke kant. In het donker zie je minder. Je hersenen, noem het voor je gemak even je “receiver” krijgt minder visuele indrukken binnen. Daardoor heeft overprikkeling minder kans. En dat is prettig. De donkere nacht is als het ware rustgevend. Ook omdat het stiller is buiten, zeker als later op de avond veel mensen slapen. Tijd om mijn receiver maar weer eens helemaal uit te zetten. Anders ben ik morgenochtend geen mens meer. Fijne nacht toegewenst beste lezer, tot morgen.

Nachtboom in Delft (foto: VihU)