Busje komt zo

Foto: VihU

Als je bijna iedere dag op de weg zit kan je alleen maar concluderen dat er aardig wat asocialen samen met jou van de weg gebruik maken. Als ego’s ergens groot groeien, dan is het wel in het verkeer. Waar ik mij iedere keer weer over verbaas is dat daar veel busjes tussen zitten waar heel groot een bedrijfsnaam op staat. Realiseren die weggebruikers zich nou echt niet dat je door asociaal weggebruik geen reclame voor je baas of eigen bedrijf maakt? Hoe dom kan je zijn? Dat bewijst maar weer eens dat grote ego’s niet bepaald grote wijsheid in pacht hebben. Busje komt zo.

Een kijkje

Illustratie: DessinDestin

In de keuken van mijn meditatiehuis. Het is een fijn huis met een veranda en een mooie tuin in een bosrijke omgeving. Stof genoeg voor meer tekeningen. Toch eens aan beginnen binnenkort. Als er na de verbouwing wat meer rust in huis is ga ik de inktpot weer op tafel zetten.

Omschakelen

Foto: VihU

Goedemorgen, het is toch weer even omschakelen van zomer- naar wintertijd. Ik ben zo iemand die daar een paar dagen mee bezig is. Ik begrijp nog steeds de voordelen niet van dit rare gedoe met tijd. Wat mij betreft wordt de zomertijd afgeschaft en houden we het op de oorspronkelijke wintertijd. Ook omdat ik ieder half jaar weer de gebruiksaanwijzing van mijn wekker moet zoeken.

Keuzes

Foto: VihU

Eigenlijk is het vreemd dat je nergens nieuwe glazen kan krijgen in je oude montuur. Ik ben in ieder geval de opticiën nog niet tegen gekomen waarbij dat mogelijk is. Dus als je oude montuur goed beviel, kies je iets wat daar op lijkt als je een nieuwe bril nodig hebt. Scheelt ook weer een stuk keuzestress. “Deze bril lijkt wel heel erg op uw oude model” kreeg ik te horen. Dat klopt inderdaad. Ik heb wel andere modellen op mijn neus gehad, maar daarmee herkende ik mijzelf niet in de spiegel. Over twee weken zie ik weer scherp. Met een nieuw montuur op mijn neus, dat er oud uitziet.